2014. október 9., csütörtök

Emese így tért vissza a munka világába

Emese fiatal családanya. Érdeklődési köre szerteágazó, sosem unatkozik, sok a hobbija. Szeret tenni-venni, érdekli a népművészet. Mosolygós, vidám. Korábban több helyen is dolgozott, így például pénzügyi területen, kereskedelmi cégnél, gyártó vállalatnál és saját vállalkozásban is. Műszaki érdeklődésére alapozva viszont pár évvel ezelőtt - immár felnőtt fejjel - eldöntötte, hogy továbbtanul. Ennek köszönhetően egyik álma a közelmúltban már teljesült: mérnöki diplomát szerzett. A másik álma viszont ezidáig még váratott magára. Saját vállalkozásból, GYED-ről, GYES-ről visszatérve nem igazán keresték a munkáltatók. El volt keseredve. Élete azonban néhány hete megváltozott. Az alábbi levelet pár napja írta nekem.

„Kedves Mátyás!

Két éve bújtam folyamatosan az álláshirdetéseket, nagycsaládos anyukaként. Sikertelenül. Kétségbeesetten.
Első alkalommal, amikor találkoztam az Önéletrajz Ügynökség hirdetésével, még szkeptikus voltam. Majd, mikor harmadik alkalommal láttam meg a hirdetésedet, úgy voltam vele, hogy „ugyan, mit veszíthetek?!”

Azt hiszem, ez volt a mostanában elkövetett legjobb döntésem.

Bevallom, nagyon meg is lepődtem, mikor első, kérdésekkel teli levelemre pár órán belül már jött is a válasz. Majd kérdések halmaza. 
Rengeteg kérdést kaptam, mindezt azért, hogy minél jobban személyre szabott lehessen az önéletrajzom. 

Elküldtem a válaszaim és az általam eddig használt önéletrajzot.  
Mikor megkaptam az átdolgozott verziót, nagyon megtetszett. Rövid, velős, strukturált és célirányos volt.  

Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen alapos odafigyeléssel lesz elkészítve az önéletrajzom! De tényleg!  

(Akkor gondolkoztam el azon, hogy az addigi önéletrajzom, amit alaposan, "legjobb tudásom" szerint saját magam készítettem el,  valójában már az az unott, „tizenkettő, egy tucat” kategória lett, amilyet pont hogy nem akartam. Az a tipikus: "nagyon akarom, hogy történjen már valami" önéletrajz.)

De, megmondom őszintén, még itt is szkeptikus voltam! Azt gondoltam, hogy rendben-rendben, nagyon szép, nagyon más, jónak néz ki ez a Célzott Önéletrajz, de ettől még egyáltalán nem biztos, hogy működik.

Így próbát tettem. 

Az önéletrajzomat mindenhol kicseréltem, jelentkeztem a kiszemelt állásokra és láss csodát….volt, ahol már másnap felhívtak!!!! Igen, másnap. 

Olyan helyről is kaptam hívást, ahonnan nem is számítottam volna!!! Mindezt úgy, hogy előtte válaszra sem méltattak a munkáltatók. Pedig ugyanolyan típusú állásokat pályáztam. 
Azóta két hét telt el. Eredmény: még négy megkeresés, ebből három sikeres első körös interjú.

Most pedig az önéletrajzomat büszkén lengetem, hogy „igen, ez vagyok én!!!” 

Nagyon örülök, mert az új önéletrajzommal nemcsak új lehetőségeket kaptam, hanem újra lendületet és kedvet is az álláskereséshez!  
Már egészen biztos vagyok benne, hogy az első lépés igenis az önéletrajzon múlik.
Őszintén: Csak ajánlani tudom!

Szívből köszönöm!
Tóth Emese”

Emesének pedig innen is üzenem, hogy boldogan segítettem önéletrajzának átírásában, és szívből örülök a sikereknek! :)

Ha Te is szeretnél már végre állásinterjúra menni, de eddig nem jártál sikerrel, írj nekem:
Pintér Mátyás
oneletrajzugynokseg@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.